BZ a vítězství

12.10.2016 16:37

Zahálet by se nemělo, a tak, abych nevyšel ze zkouškového cviku, jsme si šli opravit barvářské zkoušky z minulého roku. Termíny zkoušek se všelijak měnily, a tak jsme zvolili sobotu 8.10.2016 ve Štokách (OMS Havlíčkův Brod). Na ranním nástupu stálo 10 psů – 2 ohaři, dvě braky, slídič a 5 jezevčíků. Zkrátka zkouška pro malá plemena, kterých se ale mohou účastnit i ohaři. Zdálo by se, že jednoduché zkoušky o čtyřech disciplínách, ale ta obtížnost tkví hlavně v disciplíně barva, která musí být minimálně 12 hodin dopředu nakapaná. Někteří psi, na které přijde řada odpoledne, tedy můžou vypracovávat barvu i 22 hodin starou. Začalo se disciplínou odložení, která mě s pětiminutovým povalováním v lese nedělala nikdy problémy a pak jsme dlouho čekali, než jsme byli vylosovaní na barvu. A to bylo právě po 21 hodinách od nakapání. Před tím jsme si střihli jednu pohodovou šoulačku a pak šli na častý kámen úrazu. Panička mi ukázala nástřel, ale to byl smrádek. Přilepil jsem nos ke stopě a mazal po té libé vůni. Panička mě teda chtěla tahat trochu jinudy, ale já jsem se nedal. Kdybych věděl, že to je vůli pětikilovému srnčeti, tak bych se tak nesnažil. No nicméně byli jsme pochválení za nejlepší vypracování barvy z celé skupiny. Na závěr zkoušek se dělalo vodění, panička že na volno, ale kudy mě to tahala - hrůza. Na konci jsem fakt nevěděl, kudy půjdem a pod malým kopečkem, na kterém byl pařez, jsem se zastavil. Panička na mě sykla a hned jsme šli o známku dolů. Abych já vždycky aspoň něco málo nepokonil. Ale ani to nám nezabránilo v neuvěřitelném výsledku. Byl jsem vyhlášen jako VÍTĚZ ZKOUŠEK.

 

Některé fotky jsou staženy z https://domstu.rajce.idnes.cz/BZ_Stoky_8.10.2016